Op zaterdag 17 juni wappert bovenstaande vlag aan de Grote Rietplas. Er vindt dan een grote Watersportmiddag” plaats! Het gaat om een gezamenlijk optreden van de Emmense watersportverenigingen. Zij geven demo’s van hun sport, maar ook introductielessen aan bezoekers. Het is geheel gratis en bedoeld voor jong en oud, voor inwoners van Emmen, en directe omgeving.

Het publiek zal ervaren op hoeveel verschillende manieren je het water op (en in) kan.

Om ca. 15:00uur is te zien, dat een zeilboot omslaat. Vervolgens is te zien hoe een drenkeling door de RBZOD wordt gered, en hoe de gezonken boot door “De Emmer Duikers” weer van de bodem wordt gehaald.

Of beleef zelf hoe het voelt om in een wedstrijdroeiboot te zitten, of ontdek hoe wiebelig een wedstrijdkano voelt. Verder zal de zeilvereniging drie verschillende typen boten tonen. Misschien zit jijzelf ook op het water de 17e?!

De duikvereniging vindt deze plas te ondoorzichtig voor een proefles. Wel zullen ze laten zien wat een “duikuitrusting” is, en hoe een “persluchtautomaat” werkt. Ook wordt er een aantal tegoedbonnen uitgedeeld, waarmee geïnteresseerden een gratis privéproefduikles in het Aquarenazwembad kunnen boeken.

Al deze activiteiten dus geconcentreerd op een klein strandje aan een grote plas. In de loop van de middag kan men persoonlijk kennis maken met de verenigingen en hun enthousiaste leden die er alles over willen vertellen. Elke vereniging heeft een eigen stand, met eigen deskundigen. Ook het Rode kruis heeft er een stand en zorgt samen met de Redddingsbrigade voor een sportieveveilige situatie.

Zin om te komen kijken? Of ook zelf ergens aan mee te doen? Je bent van harte welkom!
Voor de jeugd is er een prijzenpuzzeltocht, die voert langs de verschillende stands.
Deze middag is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage vanuit het “Sportakkoord Emmen Beweegt”.Kom vooral op de fiets! De parkeerruimte is beperkt.

Locatie: Watersportstrand (westzijde Grote Rietplas)
Tijd: za. 17 juni 13:0017:00 uur

Met vriendelijke groet,

• Watersport Drenthe. WSD, de vereniging voor (toer en wedstrijd) kanoën en zeilen.
• Drentse Roeivereniging. DRV34 voor roeien in éénpersoons, skiff of als ploeg.
• Reddingsbrigade ZuidOost Drenthe. RBZOD aanwezig met reddingsboot en rescue boards.
• De Emmer Duikers. De Emmense onderwatersportvereniging.
• Buurtsportcoach, gebied Emmen Zuid. De ondersteunende partner vanuit de gemeente.