In juni heeft een bomendeskundige van de gemeente vastgesteld dat twee grote berkenbomen op het veldje achter Ganzenveld 42, naast 47, zijn vergiftigd.

In de bomen zaten circa 20 grote boorgaten, gevuld met gif. Beide bomen waren al aan het doodgaan. Op en na ons aandringen heeft de gemeente concrete actie ondernomen, vooral gelet op het vergiftigingsgevaar voor kinderen (en huisdieren). De boorgaten waren dusdanig groot dat kindervingers er gemakkelijk in konden. Je moet er niet aan denken!

Het moedwillig vergiftigen van bomen waardoor ook nog kinderen gevaar lopen is volstrekt onacceptabel. Wij nemen dit zeer hoog op.

Beide bomen zijn op 26 juli gerooid en het hele gebeuren doet zeer, heel erg zeer. Maar er is niets meer aan te doen. Wij vinden dat het nooit had mogen gebeuren. Ook mag het geen voorbeeld zijn voor anderen om het ook te gaan doen.We doen inmiddels nader onderzoek en roepen degene die de bomen heeft behandeld op om zich te melden voor een gesprek. Mogelijk hebben ook buurtbewoners iemand gezien die gaten in die bomen aan het boren of aan het vullen was of daarover uitspraken hebben opgevangen.

Voor dit specifieke geval kan men rechtstreeks contact opnemen met onze Coördinator Grijs & Groen, Geert Huitema, 06 3020 5277 of via mail huitg01@gmail.com.
Zodra er meer nieuws is, melden we dat op Facebook en Website.

Zieke bomen