Groenvoorziening

Overhangend groen en bladeren

Overhangend groen

Wij ontvangen regelmatig klachten van wandelaars en fietsers die gebruik maken van het fietspad aan de Veldstukken.
Het gaat om klachten over de wildgroei van heggen en/onkruid welke soms een normale doorgang over het fietspad belemmeren.
Mogelijk dat u denkt dat het snoeien aan de straatkant van uw tuin een zaak van de gemeente is maar dit is niet zo.
Namens de gemeente Emmen verzorgt EMCO alleen het openbare groen in de Rietlanden, de straatkant van de tuin is echt een verantwoordelijkheid van de betreffende bewoner.
U kunt helpen om de fietsers en wandelaars een onbelemmerde doorgang te verlenen en mede hierdoor de wijk tevens een verzorgde aanblik te geven.
Ons verzoek is om regelmatig te snoeien en het onkruid te verwijderen.

Bladeren

Herfstbladeren aan de bomen zijn prachtig, maar zodra het blad op de grond valt, kan dat problemen geven. De gemeente wil het blad zo goed mogelijk laten opruimen zodat de straten en voet- en fietspaden goed begaanbaar zijn. Dat doen we met hulp van Emco, Area Reiniging en de maai-aannemer. Tijdens de herfst ruimen zij bladeren op in de dorpen en wijken, binnen en buiten de bebouwde kom. Zie voor meer informatie bijgaande link.