Area reiniging

In de Rietlanden zijn twee milieu straten. Eén bij de parkeerplaats achter supermarkt Lidl en één bij de ingang van het winkelcentrum. Men kan daar glas, papier, plastic afval en gebruikte kleding inleveren. Tevens komt Area periodiek langs de huizen om de afvalcontainers te legen.

Bezoek voor meer informatie de Area website en zie ook daar de afvalkalender wanneer welke container geleegd wordt.

Oud papier inzameling Rietlanden

Oud papier kan inlevert worden bij de containers op parkeerplaats achter de Lidl. Dat kan van maandag t/m zaterdag tussen 9.00 en 14.00 uur. De opbrengsten komen ten goede aan algemeen maatschappelijke doelen in de Rietlanden wijk.

Hulp gezocht; Momenteel wordt het steeds lastiger om mensen te vinden die willen helpen bij de oud papier inzameling. Indien u het werk van de oud papier inzameling waardeert dan wilt u misschien ook wel een handje helpen door b.v. een dagdeel te assisteren.

Zo ja: meldt u zich dan bij één van de medewerkers, VELE HANDEN MAKEN LICHT WERK.

Zwerfafval

Helaas ligt er ook in de Rietlanden regelmatig zwerfafval op of langs de straat. Dat is jammer want het ontsiert de wijk en geeft een slordige indruk.

Regelmatig houden scholen of gewoon vrijwilligers acties om dat zwerfafval op te ruimen. De gemeente Emmen ondersteund dit door daarbij te helpen door prikkers, afvalrapers en afvalbakken ter beschikking te stellen. Bent u geïnteresseerd en/of wilt u een schoonmaak actie houden, neem dan contact op met de gemeente, zie daarvoor onderstaande link voor zwerfafval informatie.