Op 21 juni tussen 9:30 en 17:00 uur staat de hele gemeente Emmen in het teken van een grote opruimactie: “Gemeente Emmen in 1 dag schoon.”

De dag begint feestelijk met een kick-off voor scholen op het Raadhuisplein, waar wethouder Jan Bos de aftrap zal geven.

Daarna is er om 13.30 uur een inspirerende bijeenkomst in het innovatiecentrum Greenwise Campus. Tijmen Sissing, de wereldwijd bekende “trashpacker”, geeft aan de deelnemende bedrijven een boeiende presentatie en demonstratie. Als u daarbij ook aanwezig wilt zijn, graag even opgeven via samenschoon@emmen.nl.

Scholen, bedrijven, verenigingen en organisaties worden hiermee uitgenodigd om deel te nemen aan deze bijzondere opruimdag.

Wijkvereniging Rietlanden steunt deze dag en benadrukt het belang van een schone wijk en -gemeente. De actiedag is (zie filmpje https://youtu.be/seBXyxrdmsk?si=VGvUjcssVhVL7KqS) overigens vooral gericht op de scholen.

Men kan zelf de tijd en duur van de actie bepalen. Grijpers, zakken en een opruimgebied worden voor de deelnemers geregeld. Naast het opruimen van het afval kan er ook geld worden ingezameld voor een goed doel. Zie voor meer informatie website EMMEN | In1dagschoon. Daar staan ook de contactpersonen.