Belangrijke info met plattegrond over de parkeermogelijkheden

Vandaag ontvingen wij van de Gemeente Emmen deze extra info over de wegafsluitingen en parkeermogelijkheden op Koningsdag

Als u op de volgende link klikt, ziet u de kaart met de actuele siutatie:  Parkeren en wegafsluitingen tijdens Koningsdag.

Beste inwoner/ondernemer,                                                                                                                                                              Zaterdag 27 april viert de Koning met zijn familie zijn verjaardag in Emmen. Wij willen van deze Koningsdag een prachtig feest maken, samen met u. Een groots evenement als Koningsdag brengt natuurlijk ook overlast met zich mee. Daarvoor bieden wij onze oprechte verontschuldigingen aan. Met deze brief willen wij u helpen om goed voorbereid te zijn op alle maatregelen die we moeten nemen om er een evenement van te maken waar iedereen welkom is.

Bereikbaarheid
Uw straat, winkel of zaak kan minder goed bereikbaar zijn door alle voorbereidingen. En misschien moeten u, uw personeel of uw klanten tijdelijk ergens anders parkeren. Natuurlijk blijven alle straten bereikbaar voor politie, brandweer en ambulance. Bij deze brief is een bijlage van de kaart met de verkeersmaatregelen. De tijden kunnen per straat verschillen. De actuele kaart vindt u ook op Koningsdaginemmen.nl. We proberen de overlast zo klein mogelijk te houden en vragen bezoekers zoveel mogelijk op de fiets naar Emmen te komen.

In- en uitrijden
Op de kaart in de bijlage ziet u wanneer welke straten afgesloten zijn. U kunt hier dan niet in- of uitrijden. Misschien moet u de week voor Koningsdag verder van uw huis, werk of bedrijf parkeren en verder lopen. Als u dit niet kunt, bijvoorbeeld door een (tijdelijke) fysieke beperking, dan kunt u toestemming voor inrijden aanvragen.

Parkeren
Op de bijgevoegde kaart ziet u wanneer u waar kunt parkeren. De tijden kunnen per straat verschillen. Sommige parkeerplaatsen zijn niet bereikbaar of afgesloten, daar kunt u dus niet parkeren. Als u er toch parkeert, wordt uw voertuig weggesleept. De wegsleepkosten (€ 530,25) en stallingkosten (€ 15,00 per dag) zijn voor de eigenaar van het voertuig. U kunt deze kosten voorkomen door uw voertuig op tijd weg te halen.

Parkeren met een vergunning
Heeft u een parkeervergunning dan kunt u een parkeerkaart voor een alternatieve parkeerplaats aanvragen. We kunnen niet garanderen dat er voldoende alternatieve parkeerplaatsen beschikbaar zijn. Aan de Oostzijde van het centrum van Emmen is een parkeerterrein P-Oost. Het adres is Van Schaikweg 59, 7811 KK Emmen. Hier kunt u gratis parkeren.

Parkeren op privéterrein                                                                                                                                                                                            Heeft u een privéparkeerplaats of parkeert op uw eigen terrein? Dan kunt u daar helaas tijdelijk niet parkeren. Als u er toch parkeert, wordt uw voertuig weggesleept. De wegsleepkosten (€ 530,25) en stallingkosten (€ 15,00 per dag) zijn voor de eigenaar van het voertuig. U kunt deze kosten voorkomen door uw voertuig op tijd weg te halen.

Mantel- en thuiszorg
Komen er mensen bij u thuis om voor u te zorgen of om u te helpen? Laat uw familie, vrienden, mantelzorgers of thuiszorg deze brief en de bijlage(n) goed lezen. In de week voor Koningsdag kunnen ze misschien hun auto, brommer/scooter of fiets niet in uw straat parkeren, maar wel ergens anders in de buurt. Gratis parkeren kan op parkeerterrein P-Oost (Van Schaikweg 59, 7811 KK Emmen).

Meer informatie
Op onze website koningsdaginemmen.nl vindt u veel informatie over Koningsdag in Emmen. U kunt ook telefonisch contact met ons opnemen via 14 0591 of via Whatsapp op 06-111 987 69. Samen maken we er een mooie Koningsdag van!

Harm Lassche en Herrald van der Helm,
Programmamanagers Koningsdag