Vernieuwingen en veranderingen

De Emmer wijk de Rietlanden is één van de grootste woonwijken van Emmen met bijna 10.000 inwoners. Helaas ontbreekt in de wijk een wijkcentrum waar activiteiten en andere bijeenkomsten gehouden kunnen worden. In het verleden was er ooit een klein wijkgebouw “de Kwinkslag”, maar dat is al jaren geleden door de gemeente verkocht. Ook was er de “Drifthoeve” een boerderij naast het winkelcentrum, maar deze was in slechte staat en moest daarom worden afgebroken.
Sinds die tijd heeft de wijkvereniging meerdere keren aan de gemeente gevraagd om een nieuw wijkgebouw, maar tot nu toe zonder resultaat.

Maar tijden veranderen en na herhaalde verzoeken van onze wijkvereniging, en ook andere wijken, heeft B&W geld vrijgemaakt voor wijkgebouwen en is dit door de gemeenteraad goedgekeurd.
Als wijkvereniging zullen wij de ontwikkelingen nauwlettend blijven volgen en waar nodig actie ondernemen voor de bouw van een eigen onderkomen in de Rietlanden.

Zodra er ontwikkelingen zijn over dit onderwerp, berichten wij dat op onze site.