We meldden het al in de vorige Nieuwsbrief en Daniël Lohues schreef er op 9 augustus in DvhN  een column over. . . . twee van de drie berkenbomen op het veldje achter Ganzenveld 42, naast 47, zijn vergiftigd en zijn daarom door de gemeente gerooid.

Het moedwillig vergiftigen van bomen, waardoor zelfs kinderen vergiftigingsgevaar liepen, is onacceptabel en we hebben er bij de gemeente op aangedrongen om aangifte te doen. De gemeente heeft ons bevestigd dat op 15 augustus daadwerkelijk aangifte is gedaan. Daarmee wordt justitieel onderzoek mogelijk.

Los daarvan hebben we degene die de bomen heeft behandeld opgeroepen om zich te melden voor een gesprek. Daarnaast hebben we buurtbewoners gevraagd om contact met ons op te nemen als zij iemand hebben gezien die gaten in die bomen aan het boren of aan het vullen was of daarover uitspraken hebben opgevangen. Twee bewoners hebben zich inmiddels gemeld. Voor aanvullende meldingen kan men nog steeds rechtstreeks contact opnemen met onze Coördinator Grijs & Groen, Geert Huitema, telefoon 06 3020 5277 of via mail huitg01@gmail.com.

Zieke bomen